3+1 EĞİTİM MODELİ
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi;
- Eğirdir MYO
- Isparta MYO
- Şarkikaraağaç Turizm MYO
- Uluborlu Selahattin Karasoy MYO
- Teknik Bilimler MYO
- Yalvaç MYO
- OSB MYO
- Gönen MYO
- Yalvaç Teknik Bilimler MYO
- Senirkent MYO
- Atabey MYO
birimlerinin, öğrenci almakta olduğu tüm programlarını günümüz şartlarına
uyarlayarak kamu ve özel sektöre nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla 2019-
2020 akademik yılından itibaren 3+1 eğitim modelini uygulamaya başlamıştır.
• 3+1 eğitim modelinin ana hedefi; iş dünyasının ihtiyaç duyduğu
nitelikteki elemanı ve personeli günün teknolojileri ve bilgilerine sahip
olarak iş dünyası ile birlikte yetiştirmektir.
3+1 EĞİTİM MODELİNİN PROTOKOL ORTAKLARI
• 3 + 1 eğitim modeli kapsamında, idari yönetimler, sivil toplum örgütleri, kamu
kurumları /özel sektör kuruluşlarıyla protokoller oluşturulmaktadır. Böylece
hem öğrencilerimiz hem de bölüm öğretim elemanlarımız işletmelerle daha
kolay ve etkin bir şekilde buluşup iletişim kurabilmektedir.
• 3 + 1 eğitim modeli kapsamında gerçekleştirilen protokoller, işyeri eğitiminin
daha sağlam tabanlı ve sistematik bir uygulamaya dönüşmesini ve sürekliliğini
sağlamak konusunda büyük öneme sahiptir.
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMİNİN YAZ STAJINDAN FARKI
• Genel not ortalaması 4.00 tam not üzerinden 1.80 ve üzerinde olan ve en az …..
AKTS sahip olan öğrencilerin öğrencilerin işyerine gidebilmesi,
• Eleme yapılarak ve öğrencinin yetenekleri, özellikleri göz önüne alınarak
öğrencilerin uygun işyerlerine yönlendirilmesi,
• İşyeri eğitimi uygulaması süre olarak daha uzun olduğu için (bir yarıyıl süresince16 hafta) işyerinin öğrenciyi daha iyi tanıması, sorumluluk vermesi ve dönem
bittikten sonra mezun durumundaki öğrenciye istihdam kapılarının daha rahat
açılabilmesidir.
3+1 EĞİTİM MODELİNİN ÖĞRENCİYE FAYDALARI
• Teorik derslerde öğrendiklerini işyeri uygulamasıyla pekiştirerek uygulama becerisi
kazanacaktır.
• Sorumluluk duygusu ve takım çalışmasına yatkınlığı artacak,özgüveninin
gelişmesine katkı sağlayacaktır.
• Günün geçerli teknolojisini görerek ve uygulayarak yetişeceği için iş bulma imkânı
kolaylaşacaktır.
• İş dünyasının gerçekleri ile daha erken tanışacak ve uyum süreci hızlanacaktır.
• Kendini tanıyacak, yeteneklerinin farkına varacak ve iş disiplininanlamını ve önemini
kavrayacaktır.
• İşyerinin uygun görmesi halinde öğrenci mezun olur olmaz aynı işyerinde çalışma
imkânı bulabilecektir.
• Tecrübe eksikliğini giderme fırsatı yakalayacak ve program süresince gelirelde etme
imkânı bulacaktır.
3+1 EĞİTİM MODELİNİN İŞ DÜNYASINA FAYDALARI
• İş ve üretim süreçlerini bizzat görerek mesleki deneyim ve tecrübe kazanan meslek
elemanları yetiştirilecek ve istihdam kolaylaşacaktır,
• İhtiyaç duyulan nitelik ve uygulama becerisine sahip bireyler yetiştirilerek doğru işe
doğru personelin hazırlanması ve yerleştirilmesi sağlanacaktır,
• İş dünyası ile akademik personelin işbirliği yapması ile üniversitedeki eğitim
programları ve içerikleri iş dünyasının gereksinimleri doğrultusunda güncellenecek,
işletmelere faydalı bireyler yetiştirilecektir,
• İşletmeler ihtiyaçlarına uygun öğrencileri belirleyebilecek ve uyumlu bir çalışma ortamı
sağlanacaktır,
• İhtiyaç duyulan nitelikteki elemanların bizzat günün koşullarıyla eğitilmesinin sağlanması
ile işletmeler, çalışanların işe başlangıç eğitim yükünden kurtulacaktır,
• Üniversite - İş dünyası işbirliği ile işletmelerin Ar-Ge teşviklerinden yararlanması
sağlanacaktır.
3+1 EĞİTİM MODELİNİN ÜNİVERSİTEYE FAYDALARI
• Üniversite, öğrencilerini mesleki deneyim, beceri ve iş tecrübesi
kazanımlarıyla mezun edebilme imkânı bulacaktır.
• Üniversite, iş dünyasını güncel gereksinimlerini yakından takip etme olanağı
bulacaktır.
• İş dünyasında yaşanan sorunlara pratik çözümler üretebilme imkânı
doğacaktır.
• Üniversite-İş dünyası iş birliği ile Ar-Ge faaliyetleri artacaktır.
• Mezun ettiği öğrencilerinin istihdamını kolaylaştırması nedeniyle tercih
sebebi olmayı sürdürecektir.
3+1 EĞİTİM MODELİNİN TOPLUMA FAYDALARI
• Üniversite, iş dünyası ve toplumun işbirliği içinde hareket etmesi ile ülke
kalkınması hızlanacak ve işsizlik oranı azalacaktır.
• Ailenin, çocuklarının geleceği ile ilgili endişeleri azalacaktır.
• İşletmelerdeki çalışanlar, öğrencilerden sorumlu akademik personel ile iletişime geçip
toplumsal ve teknolojik sorunları kolaylıkla paylaşabilecekleri için toplum ve üniversite
işbirliği de sağlanmış olacaktır.
• Evlatları vasıflı olarak yetişen ailelerin kendine ve geleceğe güveni artacaktır.